Vielä pitää mainita pääsiäisen herkkuhetkestä. Toimin kokkina maanantaina vanhempien luona. Ruokalistalla oli mainioita lammasvartaita, joita tehtiin viime kesänä kavereiden kanssa mökillä, lampaan paahtopaistia lime- ja valkosipulimarinadissa, välissä halloumijuustoa. Isä uhmasi luonnon voimia ja grillasi ne ulkona. Ai että oli hyvää!
Sitten olen todella tyytyväinen mun nollabudjettisisusteluihin. Käytävän matto, jonka sain serkulta, on osoittautunut mitä mainioimmaksi. Sen lisäksi, että se sopii tänne kuin nakutettu, se on ilmeisen vedenpitävä, ei ime mitään (mikä on sangen ihastuttava piirre matossa, joka joutuu toisinaan vapaana hipsivän konnan "hyökkäysten" kohteeksi). Viime viikolla sain uuden vessanpytyn muoviosan, joka on jäänyt isille jostain ja löytyi autotallista. Käyttämätön vielä. :) Se mikä mulla oli täällä oli todella parhaat päivänsä nähnyt... Nyt mun pytyn antiikkisuus tosin korostuu (siinä on mm. noin 400 litran vesisäiliö ja se on haljennut joskus aikojen saatossa) mut eipä enää haise.
Tenttiinkin olen saanut luettua tuntikaupoin. Laitoin kellon soimaan 45 minuutin välein, että muistan pitää taukoa, ja koska luin sängyssä enkä oikein luota itseeni. En nukahtanut kuin kerran! Olen kyllä ihan tolkuttoman hidas lukija, tuskin ihan kaikkea ehdin lukemaan ennen h-hetkeä. Mut enpä ole tainnut koskaan ennenkään ehtiä. Siitä mennään, missä aitaa ei ole...