Pitäisikö mun alkaa jo huolestua itsestäni? Se toinen tenttikirja oli mun mielestäni viihdyttävää luettavaa. Sain lukaistua sen kohtuullisen vikkeläänkin jopa (lukemistahtia toki hidastaa huomattavasti se, että kiinnitän huomiota ihan epäolennaisiin seikkoihin, kuten siihen, että löysin kirjasta neljä kirjoitusvirhettä). Luen tenttikirjat yleensä, jos vain hiukankin mahdollista, lopusta alkuun. Kuten kaikki lehdetkin. En tietenkään väärinpäin sivu kerrallan, vaan kappale kerrallaan. Kokonaisuuksien hahmottaminen jää tosin joskus huteraksi, välillä ihmetyttää, että miten olen päässyt yhdestäkään tentistä läpi. Tämänkin kirjan kappaleet luin järjestyksessä 6-5-3-2-4-1, luonnollisesti! Oma arvio tentistä on, että läpi se meni, mut jännityksellä odotellaan...
Ekan kerran ikinä jouduin tentistä suoraan töihin. Se oli kylmää kyytiä! Oikeesti olisin halunnut mennä vain nukkumaan, nyt jouduin asiakkaitten kiusattavaksi (vai kiusaksi?). Pää oli ihan tyhjä, en muistanut yksinkertaisimpiakaan asioita, asiakaspalvelun huippuhetkiä!
Torstaina sain sentään siivottuakin. Olen pidättäytynyt kiitettävästi kodin puunauksesta (muuten ei opiskelusta tulisi mitään) mutta nyt alkoi painaa hermoa, ja lujaa! Mulla oli sentään hyvin pirteä ja innokas siivouskaveri, joka tuskin edes itse kuvitteli auttavansa... Lakanoiden vaihto, samalla kun konna kiipeilee pussilakanalla/kököttää jalkapöydän päällä/käy kaatuilemassa selälleen, on haastavaa. Imuri on ihan paras kaveri, kun se hönkii lämmintä ilmaa. Varsinkin, jos saa itsensä kunnolla sotkettua johtoon siinä ihastellessa. Kehuja satelee. :) Ja tämä kaikki tapahtui ennen aamuyhdeksää.
Kun palasin kahdeksalta illalla kirjastosta, huomasin harmikseni, että unohdin laittaa lämpölampun ajastimen takaisin päälle (ohitin sen aamulla, kun kerran aikaisin herättiin - siis myös minä, konna on alkanut, ruoja, heräämään joka aamu seitsemältä). Konnalla oli siis ollut todella kiva päivä, kun sai nukuksia lämmössä koko päivän. No, olisi syytä pidentää sitä lämpöaikaa muutenkin, kun kesäaikaankin tässä siirrytään, mutta 12 tuntia on jo vähän liiottelua!
Huomenna konna saa maistaa kesäkurpitsaa. Oletan, ettei se siitä innostu (koska se ei ole makeeta) mut kahtellaan. Olen yrittänyt taas (konnan harmiksi) rajottaa hedelmien syöntiä, saa nähdä koska lipsun taas. Tulisi kesä, niin olisi vaikka mitä herkkuja tarjolla! Tomaattiin ja parsaan täällä ollaan jo täysin kyllästyneitä. Siis myös minä. Sottaista syötävää kumpainenkin.