Olin eilen häissä. Ne oli häät 3/4 tänä vuonna, eli lokakuussa on vielä yhdet. Tämän vuoden häät ovat kyllä mukavasti olleet tasaisesti pitkin vuotta eikä siis kaikki kesällä.
Eilen oli kyllä hauskaa, vaikka sää nyt olikin mitä oli. Taksin saaminen yöllä sinne metsään oli vain jokseenkin turhauttavaa, mutta kotiinkin sitten pääsin lopulta. Tämä päivä on kyllä mennyt sängyn pohjalla, olo on kyllä ollut hyvä, mutta vitsit, kun väsyttää! Vanhuus ei siis tule yksin.

Mä olen muutenkin tullut siihen tulokseen, että mitä vähemmän tekee, sitä vähemmän tekee... Suomeksi siis mitä enemmän laiskottelee, sitä laiskemmaksi tulee. Mä en ole kyllä ikinäkään ollut mikään kauhea suhaaja, mutta nyt viime aikoina ei oikein mikään ole hotsittanut. Kesälomallakin mulla oli vain kolme juttua suunnitelmissa, nimittäin sängynalusen siivoaminen, Ikeassa käynti ja keittiön ikkunan peseminen. No mitään nmäistä en saanut lomalla aikaiseksi, onneksi nyt sentään loman jälkeen. Sain nimittäin möröt hätistettyä sängyn alta ja kävinpä vihdoin ja viimein siellä ihmeiden mekassa, eli Ikeassa. Käynti oli mulle ihka eka, siksikin varmaan olin kyllä aika pyörällä päästäni. Ostin sieltä kuitenkin uuden taulun ja lampun eteisen lipaston päälle (ja täydensin kokonaisuutta vielä Hemtexin kaitaliinalla). Hieno tuli, kiitos siitä siis Ruotsille...
Ostin myös uuden nojatuolin, mutta se ei kyllä ollut Ikea-hankinta, vaan ihan keskustassa käväisin. Näin yksi ilta kotiin kävellessäni kaupan ikkunassa ihanan tuolin, ja se jäi sen verran mieleen, että ajattelin mennä oikein rahatukun kanssa sitä katsomaan uudestaan. Hetken olin jo huolissani, että se on myyty, kun se ei enää samassa paikkaa ollut, mutta löytyi se kuitenkin, ja sain jo valmiiksi reippaasti alennetusta hinnasta vielä vähän pois, joten kauppa oli mitä kannattavin. Oli ihan kiva laittaa valmistujaislahjarahat johonkin vähän isompaan hankintaan. Tuoli kyllä riitelee iloisesti suurinpiirtein koko muun sisustuksen kanssa, mutta se on pikkuhiljaa muuttumassa joka tapauksessa, ja pitäähän aina jostain aloittaa. Sittemmin olen lähinnä istunut illat uudessa nojatuolissa ja katsellut dvd:itä, joita olen ostanut vinot pinot viime aikoina. Taidan nytkin siirtyä telkkarin eteen, vaakatasoon tosin tällä kertaa...